Задайте вопрос юристу

836 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 08 мая 2024, вопрос №108086 550₴

Виключення з військового обліку

Доброго дня!
У мене таке питання.
У 2013 році я був виключений з військового обліку у зв’язку з набуттям граничного віку прибування в запасі. У військовому квитку є відмітка про виключення.
Чи потрібно мені оновлювати свої дані в ТЦК та проходити ВЛК?

Ответы юристов (3)

    Дерій Владислав Олегович
    40%

    Доброго дня!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набуде чинності 18 травня) :

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Тому, якщо Ви були виключені з військового обліку - уточнювати дані не потрібно, адже Ви були не перебуваєте на військовому обліку.

    Згідно Указу Президента України № 65/2022 від 24 лютого 2022 року«Про загальну мобілізацію»

    5. Генеральному штабу Збройних Сил України визначити черговість та обсяги призову військовозобов’язаних, резервістів та транспортних засобів національної економіки в межах загального строку мобілізації.

    Згідно Закону України 2232-XII «Про військовий обов'язок і військову службу»

    Стаття 1. Військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави.

    Стаття 27. Зарахування в запас. Категорії запасу

    1. У запас Збройних Сил України та інших військових формувань зараховуються громадяни України, які придатні за станом здоров’я до проходження військової служби в мирний або воєнний час і не досягли граничного віку перебування в запасі. Вони перебувають на військовому обліку в відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки та відповідних органах інших військових формувань.

    «ОТЖЕ, ЗГІДНО СТ.27 ГРОМАДЯНИ, ЯКІ ЗАРАХОВАНІ В ЗАПАС ПОВИННІ ПЕРЕБУВАТИ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ».

    Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

    1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:

    2) на військовий облік військовозобов'язаних:

    • звільнені з військової служби в запас;
    • які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";
    • військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
    • звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України;
    • які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних;
    • зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України;
    • які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу;
    • які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;
    • які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі;

    «ОТЖЕ, ВЗЯТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК МОЖУТЬ ЛИШЕ ГРОМАДЯН, ЯКІ ЗНЯТІ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ЗА РІШЕННЯМ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ, СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ТА СЛУЖБИ ЗОВНІШНЬОЇ РОЗВІДКИ УКРАЇНИ АБО ЗВІЛЬНЕНІ В ЗАПАС.

    ЯК БАЧИТЕ, СЕРЕД ПІДСТАВ ДЛЯ ВЗЯТТЯ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВИКЛЮЧЕНИХ З НЬОГО – НЕМАЄ.»

    Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Відповідно до абзаців першого-четвертого пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22,243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997

    Стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.

    Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Принцип незворотності дії в часі поширюється також на Конституцію, яка є Основним Законом держави (Преамбула Конституції України).

    Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти ПОМ'ЯКШУЮТЬ АБО СКАСОВУЮТЬ відповідальність особи.

    ВИСНОВОК

    Призову під час мобілізації підлягають військовозобов’язані.

    Військовозобов’язані – це громадяни, які перебувають в запасі.

    В запасі перебувають особи, які стоять на військовому обліку.

    Взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ.

    А Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ діючого на той час, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військовому квитку, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день та законопроєктом 10449 поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.

    Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Ви є невійськовозобов’язаним, тому Вас не можуть притягнути до відповідальності за небажання проходити ВЛК або відмову від повістки, або за неоновляння даних. Тим більше, що вручення таких повісток буде незаконним.

    Але в реаліях сьогодення Вам скоріш за все доведеться відстоювати свої права у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Едуарде!

    Статтею 22 Законом України “Про військовий обов’язок та військову службу” від 25.03.1992 р. № 2232-ХІІ (далі – Закон) встановлено граничний вік перебування на військовій службі для військовослужбовців, які проходять військову службу, зокрема і під час особливого періоду.

    У мирний час для чоловіків, які проходили службу і мають військово-облікову спеціальність, встановлено різний граничний вік служби.

    • Рядовий, молодший сержантський і старшинський склад, які проходять службу за контрактом – 45 років.
    • Старший сержантський і старшинський склад, які проходять службу за контрактом – 50 років.
    • Вищий сержантський і старшинський склад, які проходять службу за контрактом – 55 років.
    • Молодший офіцерський склад – 45 років.
    • Військовослужбовці старшого офіцерського складу, майори і підполковники – до 50 років, а полковники – до 55 років.
    • Вищий офіцерський склад – 60 років.

    Для військовослужбовців, які проходять військову службу під час особливого періоду (зокрема під час воєнного стану), граничний вік перебування на військовій службі встановлено для:

    • рядового, сержантського і старшинського складу, молодшого та старшого офіцерського складу – до 60 років;
    • вищого офіцерського складу – до 65 років.
    Відповідно до Постанови Верховного Суду Укріїни https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/87...:

    29. Щодо приписів частини першої статті 58 Конституції України, на необхідність застосування яких посилається позивач, Верховний Суд зазначає таке.

    30. У Рішенні від 09 лютого 1999 року №1-рп/99 (справа №1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) Конституційний Суд України дійшов висновку про те, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

    31. Тобто, дія нормативно-правового акта в часі пов`язується із вступом його в силу і з моментом втрати ним юридичної сили.

    32. За колом осіб дія нормативно-правового акта поділяється на такі види: загальні (розраховані на все населення), спеціальні (розраховані на певне коло осіб) та виняткові (роблять винятки із загальних і спеціальних).

    33. На порядок дії нормативно-правового акта за колом осіб поширюється загальне правило: нормативно-правовий акт діє стосовно всіх осіб, які перебувають на території його дії і є суб`єктами відносин, на яких він розрахований. Коло осіб, на яких поширює свою дію той чи інший нормативно-правовий акт, може визначатися також за ознакою статі, віком, професійної приналежності (наприклад, військовослужбовці), станом здоров`я.

    34. Так, у зв`язку із внесенням змін до Закону №2232-XII було підвищено граничний вік перебування військовозобов`язаних у запасі. Метою таких змін було розширення кола осіб, щодо яких діє військовий обов`язок, і які мають досвід проходження військової служби та можуть бути використані для доукомплектування Збройних Сил України, тобто збільшення мобілізаційного ресурсу держави.

    35. З часу набрання чинності змін до вказаного Закону він поширює свою дію на всій території України і розповсюджується на всіх осіб, що не досягли граничного віку перебування у запасі.

    38. Таким чином, оскільки за чинними нормами статті 28 Закону №2232-XII ОСОБА_1 не досяг граничного віку перебування у запасі та є військовозобов`язаним, тому відповідач 22 березня 2017 року на законних підставах поновив його на військовому обліку військовозобов`язаних".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    10%

    Доброго дня, якщо вам не має 60 років, ви повинні оновити свої дані. У разі відсутності підстав для відстрочки, та будете визнані влк придатними до військової служби вас можуть мобілізувати.

    Ті хто рішення були виключені з військового обліку у зв'язку з графічним віком були автоматично поновленні на обліку при Порошенко. В ту. Нічого не зробити, є рішення Верховного суду, де визнано, що ви підлягаєте поновленню на військовий облік. І ст. 58 Конституції України що закон зворотньої діє не має, у цьому випадку не застосовується.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України